Zdaj!
Filma bosta za brezplačen ogled dostopna od 8. do 13. marca.
Ne pomeni ne, feministično zakonodajno gledališče | Ogled filma |
Primer spolne zlorabe | Ogled filma |
Babičino seksualno življenje | Ogled filma |
Ne pomeni ne, feministično zakonodajno gledališče (Nein heißt Nein, Feminist Legislative Theater)
Režija: EvaGloria Fernández Pérez
Produkcija: Madalena-Berlin
dokumentarni, Nemčija, 2021, 18′
Dokumentarec prikazuje triletni proces nastajanja in izvajanja gledališke forumske predstave Ne pomeni Ne, gledališke skupine Madalena-Berlin. Metodologija gledališča zatiranih, tehnike zakonodajnega gledališča, ki so jo izbrale za ustvarjanje predstave, ponuja feministično perspektivo dane tematike kot tudi same metodologije, ki jo je v 60ih letih prejšnjega stoletja razvil Brazilec Augusto Boal. Skupina se je s predstavo odzvala na uvajanje Istanbulske konvencije v evropskih državah, predvsem Nemčiji, in tako aktivno prispevala k razumevanju problematike in preprečevanju nasilja nad ženskami.
Skupina Madalena-Berlin je nastala leta 2010 in od takrat deluje pod vodstvom kretivne direktorice Barbare Santos. Skozi predstave, kot so Ne pomeni Ne, Rožnata očala, Ženske v slikah, Šola za ženske in Mašina za vse roza članice prevprašujejo vsakdanje izkušnje žensk, iščejo dialog z občinstvom in možne strategije boja proti patriarhatu.
Primer spolne zlorabe (The Case You)
Režija: Alison Kuhn
dokumentarni, Nemčija, 2020, 80′
Dokumentarec Alison Kuhn v odrsko mizansceno postavi pet žensk, ki so bile – enako kot tudi režiserka – med avdicijo za film spolno zmanipulirane in zlorabljene. Kje je meja med pripravo na vlogo v filmu, ki govori o incestu, in nesramno zlorabo? Dekleta, ki so bila ob avdiciji povečini še najstnice, niso bila šokirana le nad zahtevami režiserja in producentke, temveč tudi nad dejstvom, da sta pozneje posnetke avdicije – brez njihove privolitve ali vednosti – uporabila v dokumentarnem filmu. Njihov nastop pred objektivom Kuhnove ne deluje le v kontekstu boja za pravice, temveč tudi kot protistrup toksične avdicije.
“Filma nismo posneli za krivce spolnega nadlegovanja, temveč za žrtve, ki morajo sedaj s posledicami živeti. Zaradi tega je celoten film anonimen. Kot filmska ustvarjalka lahko temo podkrepim kot pomembno družbeno vprašanje. V uveljavljenih strukturah oblasti se številni s svojo močjo preračunano okoriščajo, hkrati pa jih vsaj toliko za zlorabe ve in jih molče dopušča. Pogosto v strahu pred gospodarskimi ali družbenimi posledicami, ki bi jih utrpeli.” (Alison Kuhn)
Režija: Urška Djukić, Emilie Pigeard
animirani dokumentarni, Slovenija, Francija, 2021, 13′
Kratek izlet v zgodovino intimnosti podeželske babice povzema odnos, v katerem so bile ženske prve polovici 20. stoletja pod streho strogih cerkvenih naukov in splošnih družbenih konvencij v fizičnem smislu razumljene kot objekt za potešitev spolne sle svojih mož. Posamezne podobe bolečin in trpljenja, strahu ter vdanosti v usodo, kakor jo je doživela babica, z njo pa tudi večina podeželskih žensk njene generacije, se izrisujejo v hudomušni animaciji, ki z domišljijskimi potezami premagujejo stare tabuje.